Tamamlanmış Araştırmalar
Bu araştırma projesi, genç öğrenenlerin (5-6 yaş arası çocukların) 21. yüzyıl becerilerini, iş birliği, yaratıcılık ve iletişim gibi, robotik aracılığıyla geliştiren bir robotik müfredatı tasarlamayı ve uygulamayı amaçlamaktadır. İlgili literatür, özellikle Türkiye'de, çocukların robotik programlama yoluyla 21. yüzyıl becerilerinin nasıl geliştirileceği konusunda yeterli araştırma bulunmadığını göstermektedir. Çalışmanın ilk aşaması, çocukların eğitim amaçlı robotları yaratıcı bir şekilde programlarken birbirleriyle iş birliği yapabilecekleri ve iletişim kurabilecekleri robotik etkinlikler geliştirmek olacaktır. Çalışmanın ikinci aşaması ise bu robotik müfredatın bir Erken Çocukluk Eğitim Birimi’nde uygulanmasıdır. Bu ilk uygulamadan elde edilen bulgulara dayanarak etkinlikler revize edilecek ve çocuklar için daha iyi tasarlanmış bir robotik müfredatı oluşturulacaktır. Bu çalışmanın bulguları, iyi tasarlanmış bir robotik müfredatı arayışında olan eğitim tasarımcıları ve erken çocukluk eğitimi öğretmenleri için faydalı olacaktır. Ayrıca, bu projenin çıktısı, çocukların robotik aracılığıyla 21. yüzyıl becerilerini geliştirmelerine dair az sayıda araştırma bulunması nedeniyle literatüre önemli bir katkı sağlayacaktır.
Son yıllarda çevrimiçi araçlar eğitim ortamlarında sıklıkla kullanılırken metaverse ortamları da gelişimini sürdürmektedir. Bu projede geleneksel telekonferans sistemi olarak kabul edilebilecek ZOOM ile bir metaverse ortamı olarak geliştirilecek “metasınıf” ortamları bilişsel çıktılar ve sosyal buradalık açısından karşılaştırılacaktır. Araştırmada öncelikle öğrenci ihtiyaçları ve literatür bulguları ışığında metasınıf ortamının tasarımı yapılacak, ardından metasınıf aracı geliştirilecektir. Geliştirilen metasınıf ile ZOOM araçları Eğitim Fakültesi CET321/CET360 derslerinde 4 hafta boyunca paralel olarak kullandırılacaktır. Ön ve son başarı testleri ve uygulama sonunda sosyal buradalık ölçeği kullanılarak elde edilen sonuçlar istatistiksel yöntemler aracılığıyla değerlendirilecek ve bulgular paylaşılacaktır.
Üniversite Ögrencilerinin Salgın Dönemindeki Uzaktan Egitim Deneyimlerinin İncelenmesi
The Design of a Blended Learning Environment
BAP 17D02P1: Design, Development and Evaluation of a Virtual Internship for Preservice Teachers (2017-2019)
Türkiye ve Almanya’da “alternatif” okullar: Güdüleyici temeller ve benimsenen ilkeler bağlamında öğrenmede teknolojiye yaklaşım ve sosyobilimsel konularla ilişkileniş
Epistemik Oyunlar, University of Wisconsin- Madison
Hizmet öncesi ögretmen eitiminde özgün bir model: Yaratıcı drama ve yansıtma-dönüt-yansıtma döngüsünün mesleki gelişime etkisi
Perakendede Becerilerin Geliştirilmesi Uluslararası Destekli
Google CS4HS: Training teachers to help children develop knowledge of computer science through video game programming