Tamamlanmış Araştırmalar

Nurturing 21st-century skills in young learners: Design and development of an educational robotics curriculum
Başlangıç Tarihi:
Şubat, 2024
Bitiş Tarihi:
Şubat, 2025
Proje Destekleyicisi:
BAP
Takım:
PI: Assist. Prof. Duygu Umutlu, Researcher: Assist. Prof. Mutlu Şen-Akbulut
Proje Tanımı:

Bu araştırma projesi, genç öğrenenlerin (5-6 yaş arası çocukların) 21. yüzyıl becerilerini, iş birliği, yaratıcılık ve iletişim gibi, robotik aracılığıyla geliştiren bir robotik müfredatı tasarlamayı ve uygulamayı amaçlamaktadır. İlgili literatür, özellikle Türkiye'de, çocukların robotik programlama yoluyla 21. yüzyıl becerilerinin nasıl geliştirileceği konusunda yeterli araştırma bulunmadığını göstermektedir. Çalışmanın ilk aşaması, çocukların eğitim amaçlı robotları yaratıcı bir şekilde programlarken birbirleriyle iş birliği yapabilecekleri ve iletişim kurabilecekleri robotik etkinlikler geliştirmek olacaktır. Çalışmanın ikinci aşaması ise bu robotik müfredatın bir Erken Çocukluk Eğitim Birimi’nde uygulanmasıdır. Bu ilk uygulamadan elde edilen bulgulara dayanarak etkinlikler revize edilecek ve çocuklar için daha iyi tasarlanmış bir robotik müfredatı oluşturulacaktır. Bu çalışmanın bulguları, iyi tasarlanmış bir robotik müfredatı arayışında olan eğitim tasarımcıları ve erken çocukluk eğitimi öğretmenleri için faydalı olacaktır. Ayrıca, bu projenin çıktısı, çocukların robotik aracılığıyla 21. yüzyıl becerilerini geliştirmelerine dair az sayıda araştırma bulunması nedeniyle literatüre önemli bir katkı sağlayacaktır.

https://ryzel.bogazici.edu.tr/research-projects

Yüksek Öğretim Öğrencilerinin Sosyal Buradalığını ve Başarısını Artırmaya Yönelik Metasınıf Tasarımı ve Geliştirilmesi
Başlangıç Tarihi:
Ocak, 2023
Bitiş Tarihi:
Ocak, 2025
Proje Destekleyicisi:
BAP
Takım:
Dr. Öğrt. Üyesi Oğuz Ak; Dr. Öğrt. Üyesi Mutlu Şen; Ar. Gör. Emre Yıldırım; Selin Soydan
Proje Tanımı:

Son yıllarda çevrimiçi araçlar eğitim ortamlarında sıklıkla kullanılırken metaverse ortamları da gelişimini sürdürmektedir. Bu projede geleneksel telekonferans sistemi olarak kabul edilebilecek ZOOM ile bir metaverse ortamı olarak geliştirilecek “metasınıf” ortamları bilişsel çıktılar ve sosyal buradalık açısından karşılaştırılacaktır. Araştırmada öncelikle öğrenci ihtiyaçları ve literatür bulguları ışığında metasınıf ortamının tasarımı yapılacak, ardından  metasınıf aracı geliştirilecektir. Geliştirilen metasınıf ile ZOOM araçları Eğitim Fakültesi CET321/CET360 derslerinde 4 hafta boyunca paralel olarak kullandırılacaktır. Ön ve son başarı testleri ve uygulama sonunda sosyal buradalık ölçeği kullanılarak elde edilen sonuçlar istatistiksel yöntemler aracılığıyla değerlendirilecek ve bulgular paylaşılacaktır.

https://metaclass.info/

Üniversite Öğrencilerinin Salgın Dönemindeki Uzaktan Eğitim Deneyimlerinin İncelenmesi
Başlangıç Tarihi:
Mart, 2020
Bitiş Tarihi:
Ağustos, 2021
Proje Destekleyicisi:
BAP
Takım:
Proje Yürütücüsü: Dr. Öğr. Üyesi Mutlu Şen-Akbulut
Proje Tanımı:

Üniversite Ögrencilerinin Salgın Dönemindeki Uzaktan Egitim Deneyimlerinin İncelenmesi

The Design of a Blended Learning Environment
Başlangıç Tarihi:
Ocak, 2019
Bitiş Tarihi:
Aralık, 2020
Proje Destekleyicisi:
BAP
Takım:
Proje Yürütücüsü: Doç. Dr. Diler Öner, Araştırmacı: Dr. Öğr. Üyesi Mutlu Şen-Akbulut
Proje Tanımı:

The Design of a Blended Learning Environment 

Design, Development and Evaluation of a Virtual Internship for Preservice Teachers
Başlangıç Tarihi:
Ocak, 2017
Bitiş Tarihi:
Ocak, 2019
Takım:
Proje Yürütücüsü: Doç.Dr. Diler Öner
Proje Tanımı:

BAP 17D02P1: Design, Development and Evaluation of a Virtual Internship for Preservice Teachers (2017-2019)

Türkiye ve Almanya’da “alternatif” okullar: Güdüleyici temeller ve benimsenen ilkeler bağlamında öğrenmede teknolojiye yaklaşım ve sosyobilimsel konularla ilişkileniş
Başlangıç Tarihi:
Ocak, 2018
Bitiş Tarihi:
Aralık, 2018
Proje Destekleyicisi:
BAP - DAAD (Almanya)
Takım:
Proje Yürütücüsü: Dr. Öğr. Üyesi Günizi Kartal
Proje Tanımı:

Türkiye ve Almanya’da “alternatif” okullar: Güdüleyici temeller ve benimsenen ilkeler bağlamında öğrenmede teknolojiye yaklaşım ve sosyobilimsel konularla ilişkileniş

Epistemik Oyunlar
Başlangıç Tarihi:
Ocak, 2017
Bitiş Tarihi:
Haziran, 2018
Proje Destekleyicisi:
NSF - USA
Takım:
Proje Yürütücüsü: Prof. Dr. David W. Shaffer, Araştırmacı: Doç. Dr. Diler Öner
Proje Tanımı:

Epistemik Oyunlar, University of Wisconsin- Madison

Hizmet öncesi ögretmen eitiminde özgün bir model: Yaratıcı drama ve yansıtma-dönüt-yansıtma döngüsünün mesleki gelisime etkisi
Başlangıç Tarihi:
Ağustos, 2015
Bitiş Tarihi:
Aralık, 2017
Proje Destekleyicisi:
BAP
Takım:
Proje Yürütücüsü: Dr. Öğr. Üyesi Günizi Kartal
Proje Tanımı:

Hizmet öncesi ögretmen eitiminde özgün bir model: Yaratıcı drama ve yansıtma-dönüt-yansıtma döngüsünün mesleki gelişime etkisi

Perakendede Becerilerin Geliştirilmesi Uluslararası Destekli
Başlangıç Tarihi:
Ocak, 2017
Bitiş Tarihi:
Haziran, 2017
Proje Destekleyicisi:
Avrupa Birliği Erasmus+
Takım:
Proje Yürütücüsü: Dr. Öğr. Üyesi Hamdi Erkunt
Proje Tanımı:

Perakendede Becerilerin Geliştirilmesi Uluslararası Destekli

Training teachers to help children develop knowledge of computer science through video game programming
Başlangıç Tarihi:
Ocak, 2016
Bitiş Tarihi:
Nisan, 2017
Proje Destekleyicisi:
Google
Takım:
Proje Yürütücüsü: Prof. Dr. Yavuz Akpınar, Araştırmacı: Arş. Gör. Ali Akkaya
Proje Tanımı:

Google CS4HS: Training teachers to help children develop knowledge of computer science through video game programming

Sayfalar