Tamamlanmış Lisansüstü Tezler

Author/Yazar Year/Yıl Title/Tez Başlığı MA or PhD/Tez Türü Advisor/Danışman
MUKADDES ASLI PEHLİVAN ŞAHİNOĞLU 2024

Developing Knowledge of Computational Thinking Concepts in Students with Learning Disabilities: A Case Study

Özgül Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerde Bilgi İşlemsel Düşünme Kavramları Bilgisinin Geliştirilmesi: Bir Vaka Çalışması

Yüksek Lisans Diler Öner
İPEK PAKSOY 2023 Using immersive virtual reality in climate change education
İklim değişikliği eğitiminde sürükleyici sanal gerçekliğin kullanımı
Yüksek Lisans Diler Öner
GÖZDE NUR DOĞUER 2022 Examining sense of community in an online course in a COVID-19 semester: A case study
Çevrimiçi bir derste topluluk duygusunun incelenmesi: COVID-19 döneminde bir vaka çalışması
Yüksek Lisans Diler Öner
EZGİ RABİA DİRİ KOÇ 2022 An investigation of using different types of feedback strategies in interactive video lectures
Etkileşimli video derslerinde farklı tür geri bildirim stratejilerinin kullanımının incelenmesi
Yüksek Lisans Diler Öner
EMİNE KUTAY 2020 Coding with Minecraft: The development of middle school students' computational thinking
Minecraft ile kodlama: Ortaokul öğrencilerinin bilgisayarca düşünmelerinin gelişimi
Yüksek Lisans Diler Öner
KADER BAŞ 2019 Examining the role of the learning activity types approach in teachers' technology integration
Öğrenme etkinlikleri türleri yaklaşımının öğretmenlerin teknoloji entegrasyonu üzerindeki rolünün incelenmesi
Yüksek Lisans Diler Öner
GÜLSÜM BAYER 2019 The role of a virtual internship in developing preservice teachers' technological pedagogical content knowledge
Sanal stajyerlik uygulamasının öğretmen adaylarının teknolojik, pedagojik alan bilgisinin gelişmesindeki rolü
Yüksek Lisans Diler Öner
HAVVA DELAL 2019 Developing middle school students' computational thinking skills using unplugged computing activities
Ortaokul öğrencilerinin bilgi işlemsel düşünme becerilerinin bilgisayarsız bilgisayar bilimi (B3) etkinlikleri ile geliştirilmesi
Yüksek Lisans Diler Öner
GAMZE UÇAK 2019 The effects of using an experimental strategy training tool on reading comprehension, engagement, and metacognitive awareness
Deneysel bir okuma stratejileri aracı kullanmanın okuduğunu anlama, katılım ve üstbilişsel farkındalık üzerindeki etkileri
Yüksek Lisans Diler Öner
EMRE ÖZKAN 2018 The development of Van Hiele geometric thinking levels in a computer-supported collaborative learning environment
Bilgisayar destekli işbirliğiyle öğrenme ortamında öğrencilerin Van Hiele geometrik düşünme seviyelerinin gelişimi
Yüksek Lisans Diler Öner
DERYA HASEKİ 2018 Improving attitudes towards geometric proof in the context of dynamic geometry software-based proof instruction
Geometrik ispata karşı tutumun dinamik geometri yazılımına dayalı öğrenme ortamında geliştirilmesi
Yüksek Lisans Diler Öner
BESTE ULUS 2017 Fostering middle school students' knowledge integration using the web-based inquiry science environment (WISE)
Ortaokul öğrencilerinin bilgi bütünleştirmelerinin web tabanlı sorgulamaya dayalı fen öğrenme ortamı (WISE) ile geliştirilmesi
Yüksek Lisans Diler Öner
ŞEBNEM ATABAŞ 2014 An examination of fifth and sixth grade students' proportional reasoning
5 ve 6. sınıf öğrencilerinin orantısal düşünme becerilerinin incelenmesi
Yüksek Lisans Diler Öner
SİNEM İSKEÇELİ 2013 Use of webquest design as a model for teacher professional development
Webquests dizaynının öğretmenlerin profesyonel gelişimi için bir model olarak kullanılması
Yüksek Lisans Diler Öner
JOSILYN MICHELLE MARKEL 2023 Online metacognitive scaffolding in the context of academic English writing: A qualitative study
Akademik İngilizce yazma bağlamında üstbilişsel (metacognitive) müdahaleler: Bir vaka çalışması
Yüksek Lisans Duygu Umutlu
SENA ÖZTÜRK SÖYLEMEZ 2023 A test development study to measure computational thinking skills of 2nd grade primary school students
İlkokul ikinci sınıf öğrencilerine yönelik bilgi-işlemsel düşünme becerisi testi geliştirme çalışması
Yüksek Lisans Duygu Umutlu
İLKE TOPAL 2023 A mixed-method study: Pre-service teachers' learning of block-based programming and computational thinking
Karma yöntemli bir çalışma: Öğretmen adaylarının blok-tabanlı programlama öğrenimi ve bilgi işlemsel düşünme
Yüksek Lisans Duygu Umutlu
ELİF ÇİL BİLGİN 2022 Using unplugged and block-based activities through video conferencing to develop secondary schoolers' computational thinking skills
Video konferans aracılığıyla sunulan bilgisayarsız ve blok temelli etkinliklerin ortaokul öğrencilerinin bilgi işlemsel düşünme becerilerini geliştirmek için kullanımı
Yüksek Lisans Günizi Kartal
DİLEK TURAN 2022 Integrating mathematics and ICT objectives for algorithmic thinking, problem solving skills, and epistemological beliefs
Algoritmik düşünme, problem çözme becerileri ve epistemolojik inançlar için matematik ve bilişim kazanımlarının bütünleştirilmesi
Yüksek Lisans Günizi Kartal
RUMEYSA EROL 2022 Mathematics teachers' epistemological beliefs and technology acceptance in emergency remote teaching during the Covid-19 pandemic
Matematik öğretmenlerinin epistemolojik inançları ve Covid-19 pandemisi sırasında acil uzaktan öğretim için teknoloji kabul düzeyleri
Yüksek Lisans Günizi Kartal
SELİN MAVİLİ 2018 The effects of technology integration in task-based language teaching on vocabulary and writing skills
Ortaokulda teknolojiyle bütünleşik görev temelli yabancı dil öğretiminin ingilizce dil yeterliliğine etkileri
Yüksek Lisans Günizi Kartal
EBRU ATADİL 2018 Technology and content integration in language classes in a vocational high school
Meslek lisesindeki İngilizce derslerinin teknoloji ve içerik ile bütünleştirilmesi
Yüksek Lisans Günizi Kartal
YİĞİT AYDIN 2017 The effects of seductive details and topic interest on learning and cognitive load in hypertext environments
Hipermetin ortamlarında çeldirici detaylar ve konuya olan ilginin öğrenme ve bilişsel yüke olan etkileri
Yüksek Lisans Günizi Kartal
GÜLCAN BİÇER ÖZDEMİR 2021 Scaffolding elementary students' written composition with technology to improve the quality of their writing
İlkokul öğrencilerinin kompozisyon yazımı niteliğini artırmaya yönelik yazma süreçlerinin teknoloji ile desteklenmesi
Yüksek Lisans Hamdi Erkunt
YAĞMUR UYSAL 2019 The effects of block-based visual programming on mathematical problem solving and computational thinking
Blok tabanlı görsel programlamanın matematiksel problem çözme ve hesaplamalı düşünme üzerine etkileri
Yüksek Lisans Hamdi Erkunt
MELİKE İŞCAN 2019 Facilitating the online inquiry process for limited English users through an online search-and-find tool
Sınırlı İngilizce kullanıcıları için çevrimiçi arama-ve-bulma aracı yoluyla çevrimiçi sorgulama sürecinin kolaylaştırılması
Yüksek Lisans Hamdi Erkunt
OĞUZ ONAT 2018 The effects of periodic informative instant messages on distance learners' perception of transactional distance
Periyodik bilgilendirici anlık iletilerin uzaktan eğitimde öğrencilerin transaksiyonel uzaklık algılarına etkileri
Yüksek Lisans Hamdi Erkunt
EBRUNUR ARKUN 2024

A Multiple-Case Study on Peer Mentoring Across Different Contexts: Higher Education Students’ Experiences and Engagement

Farklı Bağlamlarda Akran Mentorluğu Üzerine Çoklu Vaka Çalışması: Yükseköğretim Öğrencilerinin Deneyimleri ve Katılımı

Yüksek Lisans Mutlu Şen Akbulut
YEŞİM NUR AKAR HOZMAN 2023 Exploring middle school mathematics teachers' digital competencies after the pandemic: A mixed-method study
Pandemi sonrası ortaokul matematik öğretmenlerinin dijital yeterliliklerinin incelenmesi: Karma yöntemli bir çalışma
Yüksek Lisans Mutlu Şen Akbulut
FATMA ŞEYH 2021 The impact of role assignment on social presence in online discussions: A mixed-method study
Çevrimiçi tartışmalarda rol atamanın sosyal bulunuşluğa etkisi: Karma yöntemli bir çalışma
Yüksek Lisans Mutlu Şen Akbulut
DUYGU TAYLAN BEKTAŞ 2021 The effect of game-based learning on fourth-grade students' number sense abilities
Oyun temelli öğrenmenin dördüncü sınıf öğrencilerinin sayı duyusu becerilerine etkisi
Yüksek Lisans Mutlu Şen Akbulut
BEDİ CANANOĞLU 2019 Redundant on-screen text, learner control and self-regulation: Effects on learning past tense in English
Gereksiz ekran yazısı, öğrenen kontrolü ve öz düzenleme becerilerinin İngilizce geçmiş zaman öğrenme üzerine etkileri
Yüksek Lisans Yavuz Akpınar
ALİ AKKAYA 2018 The effects of serious games on students' conceptual knowledge of object-oriented programming and computational thinking skills
Eğitsel oyunların öğrencilerin nesne tabanlı programlamanın temel kavramsal bilgisi ve bilgi işlemsel düşünme becerilerine etkisi
Yüksek Lisans Yavuz Akpınar
BURÇ ÇEKEN 2016 The effects of tutorial feedback type on pre-service teachers' choice of feedback type in their development of learning objects
Eğitsel materyalde kullanılan farklı dönüt türlerinin öğretmen adaylarının öğrenme nesnesi tasarımında kullandıkları dönüt türlerine etkisi
Yüksek Lisans Yavuz Akpınar
EKREM KUTBAY 2016 An investigation of modality, redundancy and signaling effects in multimedia learning with abstract and concrete representation
Çoklu öğrenme ortamlarında somut ve soyut gösterimlerle duyu biçimi, artıklık ve imleyim ilkelerinin incelenmesi
Yüksek Lisans Yavuz Akpınar
ÖZLEM ŞENGÜL 2016 Farklı bağlamlardaki bilgisayar destekli uygulamaların lise öğrencilerinin mantık bilgisine ve eleştirel düşünme eğilimlerine etkisi
Effect of computer-based applications with different context on high school students critical thinking disposition and knowledge of logic
Yüksek Lisans Yavuz Akpınar
DUYGU UMUTLU 2016 Effects of different video modalities on writing achievement in flipped English classes
Ters-yüz edilmiş İngilizce derslerinde farklı video türlerinin yazma başarısına etkisi
Yüksek Lisans Yavuz Akpınar
EŞREF SEĞMEN 2016 Programlama öğrenme performansına etki eden bilişsel faktörlerin belirlenmesi ve programlama eğitimi için bir model önerisi
Determining cognitive factors in learning computer programming and proposal of a model for computer programming instruction
Doktora Yavuz Akpınar
ÜMİT ASLAN 2014 Fostering students' learning of probability through video game programming
Olasılık öğreniminin oyun programlama yöntemiyle geliştirilmesi
Yüksek Lisans Yavuz Akpınar
YUSUF BAYRAMOĞLU 2007 A training to promote teachers positive attitude towards web use: Self efficacy, web enjoyment, web usefulness and behavioral intention to use the web
Ögretmenlerin internete karşı tutumlarını iyileştirmeye yönelik bir egitim: Öz yeterlilik, zevk alma, kullanışlılık algısı ve davranışsal niyet
Yüksek Lisans Yavuz Akpınar
ZERRİN ÖNDİN 2007 Usability and user acceptance of web site of Turkish social security institutions
Türk sosyal güvenlik kurumlarının web sitelerinin kullanılabilirliği ve kullanıcı kabulü
Yüksek Lisans Yavuz Akpınar
VOLKAN BAL 2004 A set of computer based tools for learning and teaching a science learning unit
Bir fen öğrenme ünitesinin öğrenilmesi ve öğretimi için bir dizi bilgisayar tabanlı araç
Yüksek Lisans Yavuz Akpınar
TUFAN ADIGÜZEL 2001 Developing school children's word problem solving skills through computer based multiple representations
Bilgisayar tabanlı çoklu gösterimler ile öğrencilerin problem çözme becerilerinin geliştirilmesi
Yüksek Lisans Yavuz Akpınar
SEVİL AKAYGÜN 2000 The Combined effect of multimedia-based instruction that integrates learning chemical reactions at macroscopic, symbolic and molecular levels
Çoklu ortama dayalı öğretimin kimyasal tepkimeleri makro, sembolik ve mikro düzeyde öğrenmeye etkisi
Yüksek Lisans Yavuz Akpınar