Completed Research
This research project aims to design and implement a robotics curriculum that enhances young learners’ (5-6-year-old kids) 21st-century skills, such as collaboration, creativity, and communication through robotics. Relevant literature shows that there is a lack of research on how to improve the 21st-century skills of children through robotics programming, particularly in Turkey. The first phase of the study will be to develop robotics activities where children can collaborate and communicate with each other while programming educational robots creatively. The second phase of the study will be to implement this robotic curriculum at an Early Childhood Education Unit. Based on the findings from this initial implementation, the activities will be revised, and a more robust robotics curriculum for children will be created. The findings of this study would benefit instructional designers and early childhood education teachers who are in the search of a well-designed robotics curriculum. Also, the output of this project would be an invaluable contribution to the literature as there is little research on kids’ development of 21st-century skills through robotics.
Son yıllarda çevrimiçi araçlar eğitim ortamlarında sıklıkla kullanılırken metaverse ortamları da gelişimini sürdürmektedir. Bu projede geleneksel telekonferans sistemi olarak kabul edilebilecek ZOOM ile bir metaverse ortamı olarak geliştirilecek “metasınıf” ortamları bilişsel çıktılar ve sosyal buradalık açısından karşılaştırılacaktır. Araştırmada öncelikle öğrenci ihtiyaçları ve literatür bulguları ışığında metasınıf ortamının tasarımı yapılacak, ardından metasınıf aracı geliştirilecektir. Geliştirilen metasınıf ile ZOOM araçları Eğitim Fakültesi CET321/CET360 derslerinde 4 hafta boyunca paralel olarak kullandırılacaktır. Ön ve son başarı testleri ve uygulama sonunda sosyal buradalık ölçeği kullanılarak elde edilen sonuçlar istatistiksel yöntemler aracılığıyla değerlendirilecek ve bulgular paylaşılacaktır.
Exploring University Students' Emergency Remote Teaching Experiences Through Community of Inquiry Framework
The Design of a Blended Learning Environment
BAP 17D02P1: Design, Development and Evaluation of a Virtual Internship for Preservice Teachers (2017-2019)
Türkiye ve Almanya’da “alternatif” okullar: Güdüleyici temeller ve benimsenen ilkeler bağlamında öğrenmede teknolojiye yaklaşım ve sosyobilimsel konularla ilişkileniş
Epistemic Games, University of Wisconsin- Madison
Hizmet öncesi ögretmen eitiminde özgün bir model: Yaratıcı drama ve yansıtma-dönüt-yansıtma döngüsünün mesleki gelişime etkisi
Enhancement of Skills in Retail