Programa Kabul Süreci

Eğitim Teknolojisi Master Programı'na başvurunuzu tamamlamak için lütfen aşağıdaki adımları izleyiniz:

  1. Gerekli tüm başvuru belgelerini Üniversitenin lisansüstü başvuru sayfası üzerinden kontrol ederek başvurunuzu ilan edilen başvuru tarihleri içinde tamamlayınız. Başvurmadan önce başvuru şartlarını karşıladığınızdan emin olunuz.

  2. Yüz yüze yapılan yazılı bilim sınavına giriniz. Sınav tarihleri Üniversitenin lisansüstü başvuru sayfasında listelenmiştir ve sınav hakkında daha fazla bilgi aşağıda verilmiştir.

  3. Yazılı bilim sınavında başarılı olan adaylar yüz yüze gerçekleştirilen sözlü sınava davet edilecektir. Lütfen davet için e-postanızı kontrol ettiğinizden emin olunuz.
     

Yazılı Bilim Sınavı Formatı

Sınav, açık uçlu sorular ve çoktan seçmeli sorular içeren yazılı bir testten ve/veya bilgisayar laboratuvarında yapılacak uygulamaya dayalı görevlerden oluşabilir.

Aşağıdaki araçlara aşinalık beklenmektedir

  • Google Dokümanlar, elektronik tablolar gibi çevrimiçi yazım araçlarını kullanma.
  • Poster oluşturma gibi basit görsel düzenlemeler için Canva gibi çevrimiçi görsel düzenleme araçlarını kullanma.
  • Giriş seviyesi web ön yüz geliştirme araçları: HTML, CSS ve JS kullanımı. w3schools.com gibi eğitim sitelerini kullanabilirsiniz.
    • HTML (HTML sayfa yapısını oluşturma; img, a, button, div etiketlerini amacına uygun şekilde kullanma)
    • CSS (CSS dosyasını HTML'e entegre etme; CSS'i etiket, div veya sınıf (class) olarak uygulama; metin, sayfa ve div boyutlarını, hizasını, renklerini değiştirme; kenar boşluklarını (margin) ve iç boşlukları (padding) ayarlama)
    • JS (JavaScript) (let & var ile değişken tanımları ve kullanımı; döviz çevirimi gibi basit matematiksel hesaplamalar; değişkenli veya değişkensiz fonksiyon kullanımı; JS dosyasını HTML'e entegre etme; HTML dosyasından, örneğin bir butonun onclick olayıyla JS fonksiyonlarını çağırma)

Önerilen okuma listesi

  • Bransford, J.D., Brown, A.L. & Cocking, R.R. (2000). How people learn: Brain, mind, experience, and school. National Academy Press.
  • Gay, L.R., Mills, G.E., & Airasian, P.W. (2011). Educational research: Competencies for analysis and applications. Pearson Higher Ed.
  • Mayer, R.E. (2024). The past, present, and future of the cognitive theory of multimedia learning. Educ Psychol Rev, 36, Article # 8. https://doi.org/10.1007/s10648-023-09842-1
  • Smaldino, S. E., Lowther, D. L., Russell, J. D., & Mims, C. (2019). Instructional technology and media for learning (12th ed.). Pearson
  • Spector, M.J. (2015). Foundations of educational technology: Integrative approaches and interdisciplinary perspectives. Routledge.
  • Touretzky, D., Gardner-McCune, C., & Seehorn, D. (2023). Machine learning and the five big ideas in AI. International Journal of Artificial Intelligence in Education, 33(2), 233-266.