Programa Kabul Süreci
Eğitim Teknolojisi Master Programı'na başvurunuzu tamamlamak için lütfen aşağıdaki adımları izleyiniz:
-
Gerekli tüm başvuru belgelerini Üniversitenin lisansüstü başvuru sayfası üzerinden kontrol ederek başvurunuzu ilan edilen başvuru tarihleri içinde tamamlayınız. Başvurmadan önce başvuru şartlarını karşıladığınızdan emin olunuz.
-
Yüz yüze yapılan yazılı bilim sınavına giriniz. Sınav tarihleri Üniversitenin lisansüstü başvuru sayfasında listelenmiştir ve sınav hakkında daha fazla bilgi aşağıda verilmiştir.
-
Yazılı bilim sınavında başarılı olan adaylar yüz yüze gerçekleştirilen sözlü sınava davet edilecektir. Lütfen davet için e-postanızı kontrol ettiğinizden emin olunuz.
Yazılı Bilim Sınavı Formatı
Sınav, açık uçlu sorular ve çoktan seçmeli sorular içeren yazılı bir testten ve/veya bilgisayar laboratuvarında yapılacak uygulamaya dayalı görevlerden oluşabilir.
Aşağıdaki araçlara aşinalık beklenmektedir
- Google Dokümanlar, elektronik tablolar gibi çevrimiçi yazım araçlarını kullanma.
- Poster oluşturma gibi basit görsel düzenlemeler için Canva gibi çevrimiçi görsel düzenleme araçlarını kullanma.
- Giriş seviyesi web ön yüz geliştirme araçları: HTML, CSS ve JS kullanımı. w3schools.com gibi eğitim sitelerini kullanabilirsiniz.
- HTML (HTML sayfa yapısını oluşturma; img, a, button, div etiketlerini amacına uygun şekilde kullanma)
- CSS (CSS dosyasını HTML'e entegre etme; CSS'i etiket, div veya sınıf (class) olarak uygulama; metin, sayfa ve div boyutlarını, hizasını, renklerini değiştirme; kenar boşluklarını (margin) ve iç boşlukları (padding) ayarlama)
- JS (JavaScript) (let & var ile değişken tanımları ve kullanımı; döviz çevirimi gibi basit matematiksel hesaplamalar; değişkenli veya değişkensiz fonksiyon kullanımı; JS dosyasını HTML'e entegre etme; HTML dosyasından, örneğin bir butonun onclick olayıyla JS fonksiyonlarını çağırma)
Önerilen okuma listesi
- Bransford, J.D., Brown, A.L. & Cocking, R.R. (2000). How people learn: Brain, mind, experience, and school. National Academy Press.
- Gay, L.R., Mills, G.E., & Airasian, P.W. (2011). Educational research: Competencies for analysis and applications. Pearson Higher Ed.
- Mayer, R.E. (2024). The past, present, and future of the cognitive theory of multimedia learning. Educ Psychol Rev, 36, Article # 8. https://doi.org/10.1007/s10648-023-09842-1
- Smaldino, S. E., Lowther, D. L., Russell, J. D., & Mims, C. (2019). Instructional technology and media for learning (12th ed.). Pearson
- Spector, M.J. (2015). Foundations of educational technology: Integrative approaches and interdisciplinary perspectives. Routledge.
- Touretzky, D., Gardner-McCune, C., & Seehorn, D. (2023). Machine learning and the five big ideas in AI. International Journal of Artificial Intelligence in Education, 33(2), 233-266.