Completed Graduate Theses
Author/Yazar | Year/Yıl | Title/Tez Başlığı | MA or PhD/Tez Türü | Advisor/Danışman |
MUKADDES ASLI PEHLİVAN ŞAHİNOĞLU | 2024 |
Developing Knowledge of Computational Thinking Concepts in Students with Learning Disabilities: A Case Study Özgül Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerde Bilgi İşlemsel Düşünme Kavramları Bilgisinin Geliştirilmesi: Bir Vaka Çalışması |
Yüksek Lisans | Diler Öner |
İPEK PAKSOY | 2023 | Using immersive virtual reality in climate change education İklim değişikliği eğitiminde sürükleyici sanal gerçekliğin kullanımı |
Yüksek Lisans | Diler Öner |
GÖZDE NUR DOĞUER | 2022 | Examining sense of community in an online course in a COVID-19 semester: A case study Çevrimiçi bir derste topluluk duygusunun incelenmesi: COVID-19 döneminde bir vaka çalışması |
Yüksek Lisans | Diler Öner |
EZGİ RABİA DİRİ KOÇ | 2022 | An investigation of using different types of feedback strategies in interactive video lectures Etkileşimli video derslerinde farklı tür geri bildirim stratejilerinin kullanımının incelenmesi |
Yüksek Lisans | Diler Öner |
EMİNE KUTAY | 2020 | Coding with Minecraft: The development of middle school students' computational thinking Minecraft ile kodlama: Ortaokul öğrencilerinin bilgisayarca düşünmelerinin gelişimi |
Yüksek Lisans | Diler Öner |
KADER BAŞ | 2019 | Examining the role of the learning activity types approach in teachers' technology integration Öğrenme etkinlikleri türleri yaklaşımının öğretmenlerin teknoloji entegrasyonu üzerindeki rolünün incelenmesi |
Yüksek Lisans | Diler Öner |
GÜLSÜM BAYER | 2019 | The role of a virtual internship in developing preservice teachers' technological pedagogical content knowledge Sanal stajyerlik uygulamasının öğretmen adaylarının teknolojik, pedagojik alan bilgisinin gelişmesindeki rolü |
Yüksek Lisans | Diler Öner |
HAVVA DELAL | 2019 | Developing middle school students' computational thinking skills using unplugged computing activities Ortaokul öğrencilerinin bilgi işlemsel düşünme becerilerinin bilgisayarsız bilgisayar bilimi (B3) etkinlikleri ile geliştirilmesi |
Yüksek Lisans | Diler Öner |
GAMZE UÇAK | 2019 | The effects of using an experimental strategy training tool on reading comprehension, engagement, and metacognitive awareness Deneysel bir okuma stratejileri aracı kullanmanın okuduğunu anlama, katılım ve üstbilişsel farkındalık üzerindeki etkileri |
Yüksek Lisans | Diler Öner |
EMRE ÖZKAN | 2018 | The development of Van Hiele geometric thinking levels in a computer-supported collaborative learning environment Bilgisayar destekli işbirliğiyle öğrenme ortamında öğrencilerin Van Hiele geometrik düşünme seviyelerinin gelişimi |
Yüksek Lisans | Diler Öner |
DERYA HASEKİ | 2018 | Improving attitudes towards geometric proof in the context of dynamic geometry software-based proof instruction Geometrik ispata karşı tutumun dinamik geometri yazılımına dayalı öğrenme ortamında geliştirilmesi |
Yüksek Lisans | Diler Öner |
BESTE ULUS | 2017 | Fostering middle school students' knowledge integration using the web-based inquiry science environment (WISE) Ortaokul öğrencilerinin bilgi bütünleştirmelerinin web tabanlı sorgulamaya dayalı fen öğrenme ortamı (WISE) ile geliştirilmesi |
Yüksek Lisans | Diler Öner |
ŞEBNEM ATABAŞ | 2014 | An examination of fifth and sixth grade students' proportional reasoning 5 ve 6. sınıf öğrencilerinin orantısal düşünme becerilerinin incelenmesi |
Yüksek Lisans | Diler Öner |
SİNEM İSKEÇELİ | 2013 | Use of webquest design as a model for teacher professional development Webquests dizaynının öğretmenlerin profesyonel gelişimi için bir model olarak kullanılması |
Yüksek Lisans | Diler Öner |
JOSILYN MICHELLE MARKEL | 2023 | Online metacognitive scaffolding in the context of academic English writing: A qualitative study Akademik İngilizce yazma bağlamında üstbilişsel (metacognitive) müdahaleler: Bir vaka çalışması |
Yüksek Lisans | Duygu Umutlu |
SENA ÖZTÜRK SÖYLEMEZ | 2023 | A test development study to measure computational thinking skills of 2nd grade primary school students İlkokul ikinci sınıf öğrencilerine yönelik bilgi-işlemsel düşünme becerisi testi geliştirme çalışması |
Yüksek Lisans | Duygu Umutlu |
İLKE TOPAL | 2023 | A mixed-method study: Pre-service teachers' learning of block-based programming and computational thinking Karma yöntemli bir çalışma: Öğretmen adaylarının blok-tabanlı programlama öğrenimi ve bilgi işlemsel düşünme |
Yüksek Lisans | Duygu Umutlu |
ELİF ÇİL BİLGİN | 2022 | Using unplugged and block-based activities through video conferencing to develop secondary schoolers' computational thinking skills Video konferans aracılığıyla sunulan bilgisayarsız ve blok temelli etkinliklerin ortaokul öğrencilerinin bilgi işlemsel düşünme becerilerini geliştirmek için kullanımı |
Yüksek Lisans | Günizi Kartal |
DİLEK TURAN | 2022 | Integrating mathematics and ICT objectives for algorithmic thinking, problem solving skills, and epistemological beliefs Algoritmik düşünme, problem çözme becerileri ve epistemolojik inançlar için matematik ve bilişim kazanımlarının bütünleştirilmesi |
Yüksek Lisans | Günizi Kartal |
RUMEYSA EROL | 2022 | Mathematics teachers' epistemological beliefs and technology acceptance in emergency remote teaching during the Covid-19 pandemic Matematik öğretmenlerinin epistemolojik inançları ve Covid-19 pandemisi sırasında acil uzaktan öğretim için teknoloji kabul düzeyleri |
Yüksek Lisans | Günizi Kartal |
SELİN MAVİLİ | 2018 | The effects of technology integration in task-based language teaching on vocabulary and writing skills Ortaokulda teknolojiyle bütünleşik görev temelli yabancı dil öğretiminin ingilizce dil yeterliliğine etkileri |
Yüksek Lisans | Günizi Kartal |
EBRU ATADİL | 2018 | Technology and content integration in language classes in a vocational high school Meslek lisesindeki İngilizce derslerinin teknoloji ve içerik ile bütünleştirilmesi |
Yüksek Lisans | Günizi Kartal |
YİĞİT AYDIN | 2017 | The effects of seductive details and topic interest on learning and cognitive load in hypertext environments Hipermetin ortamlarında çeldirici detaylar ve konuya olan ilginin öğrenme ve bilişsel yüke olan etkileri |
Yüksek Lisans | Günizi Kartal |
GÜLCAN BİÇER ÖZDEMİR | 2021 | Scaffolding elementary students' written composition with technology to improve the quality of their writing İlkokul öğrencilerinin kompozisyon yazımı niteliğini artırmaya yönelik yazma süreçlerinin teknoloji ile desteklenmesi |
Yüksek Lisans | Hamdi Erkunt |
YAĞMUR UYSAL | 2019 | The effects of block-based visual programming on mathematical problem solving and computational thinking Blok tabanlı görsel programlamanın matematiksel problem çözme ve hesaplamalı düşünme üzerine etkileri |
Yüksek Lisans | Hamdi Erkunt |
MELİKE İŞCAN | 2019 | Facilitating the online inquiry process for limited English users through an online search-and-find tool Sınırlı İngilizce kullanıcıları için çevrimiçi arama-ve-bulma aracı yoluyla çevrimiçi sorgulama sürecinin kolaylaştırılması |
Yüksek Lisans | Hamdi Erkunt |
OĞUZ ONAT | 2018 | The effects of periodic informative instant messages on distance learners' perception of transactional distance Periyodik bilgilendirici anlık iletilerin uzaktan eğitimde öğrencilerin transaksiyonel uzaklık algılarına etkileri |
Yüksek Lisans | Hamdi Erkunt |
EBRUNUR ARKUN | 2024 |
A Multiple-Case Study on Peer Mentoring Across Different Contexts: Higher Education Students’ Experiences and Engagement Farklı Bağlamlarda Akran Mentorluğu Üzerine Çoklu Vaka Çalışması: Yükseköğretim Öğrencilerinin Deneyimleri ve Katılımı |
Yüksek Lisans | Mutlu Şen Akbulut |
YEŞİM NUR AKAR HOZMAN | 2023 | Exploring middle school mathematics teachers' digital competencies after the pandemic: A mixed-method study Pandemi sonrası ortaokul matematik öğretmenlerinin dijital yeterliliklerinin incelenmesi: Karma yöntemli bir çalışma |
Yüksek Lisans | Mutlu Şen Akbulut |
FATMA ŞEYH | 2021 | The impact of role assignment on social presence in online discussions: A mixed-method study Çevrimiçi tartışmalarda rol atamanın sosyal bulunuşluğa etkisi: Karma yöntemli bir çalışma |
Yüksek Lisans | Mutlu Şen Akbulut |
DUYGU TAYLAN BEKTAŞ | 2021 | The effect of game-based learning on fourth-grade students' number sense abilities Oyun temelli öğrenmenin dördüncü sınıf öğrencilerinin sayı duyusu becerilerine etkisi |
Yüksek Lisans | Mutlu Şen Akbulut |
BEDİ CANANOĞLU | 2019 | Redundant on-screen text, learner control and self-regulation: Effects on learning past tense in English Gereksiz ekran yazısı, öğrenen kontrolü ve öz düzenleme becerilerinin İngilizce geçmiş zaman öğrenme üzerine etkileri |
Yüksek Lisans | Yavuz Akpınar |
ALİ AKKAYA | 2018 | The effects of serious games on students' conceptual knowledge of object-oriented programming and computational thinking skills Eğitsel oyunların öğrencilerin nesne tabanlı programlamanın temel kavramsal bilgisi ve bilgi işlemsel düşünme becerilerine etkisi |
Yüksek Lisans | Yavuz Akpınar |
BURÇ ÇEKEN | 2016 | The effects of tutorial feedback type on pre-service teachers' choice of feedback type in their development of learning objects Eğitsel materyalde kullanılan farklı dönüt türlerinin öğretmen adaylarının öğrenme nesnesi tasarımında kullandıkları dönüt türlerine etkisi |
Yüksek Lisans | Yavuz Akpınar |
EKREM KUTBAY | 2016 | An investigation of modality, redundancy and signaling effects in multimedia learning with abstract and concrete representation Çoklu öğrenme ortamlarında somut ve soyut gösterimlerle duyu biçimi, artıklık ve imleyim ilkelerinin incelenmesi |
Yüksek Lisans | Yavuz Akpınar |
ÖZLEM ŞENGÜL | 2016 | Farklı bağlamlardaki bilgisayar destekli uygulamaların lise öğrencilerinin mantık bilgisine ve eleştirel düşünme eğilimlerine etkisi Effect of computer-based applications with different context on high school students critical thinking disposition and knowledge of logic |
Yüksek Lisans | Yavuz Akpınar |
DUYGU UMUTLU | 2016 | Effects of different video modalities on writing achievement in flipped English classes Ters-yüz edilmiş İngilizce derslerinde farklı video türlerinin yazma başarısına etkisi |
Yüksek Lisans | Yavuz Akpınar |
EŞREF SEĞMEN | 2016 | Programlama öğrenme performansına etki eden bilişsel faktörlerin belirlenmesi ve programlama eğitimi için bir model önerisi Determining cognitive factors in learning computer programming and proposal of a model for computer programming instruction |
Doktora | Yavuz Akpınar |
ÜMİT ASLAN | 2014 | Fostering students' learning of probability through video game programming Olasılık öğreniminin oyun programlama yöntemiyle geliştirilmesi |
Yüksek Lisans | Yavuz Akpınar |
YUSUF BAYRAMOĞLU | 2007 | A training to promote teachers positive attitude towards web use: Self efficacy, web enjoyment, web usefulness and behavioral intention to use the web Ögretmenlerin internete karşı tutumlarını iyileştirmeye yönelik bir egitim: Öz yeterlilik, zevk alma, kullanışlılık algısı ve davranışsal niyet |
Yüksek Lisans | Yavuz Akpınar |
ZERRİN ÖNDİN | 2007 | Usability and user acceptance of web site of Turkish social security institutions Türk sosyal güvenlik kurumlarının web sitelerinin kullanılabilirliği ve kullanıcı kabulü |
Yüksek Lisans | Yavuz Akpınar |
VOLKAN BAL | 2004 | A set of computer based tools for learning and teaching a science learning unit Bir fen öğrenme ünitesinin öğrenilmesi ve öğretimi için bir dizi bilgisayar tabanlı araç |
Yüksek Lisans | Yavuz Akpınar |
TUFAN ADIGÜZEL | 2001 | Developing school children's word problem solving skills through computer based multiple representations Bilgisayar tabanlı çoklu gösterimler ile öğrencilerin problem çözme becerilerinin geliştirilmesi |
Yüksek Lisans | Yavuz Akpınar |
SEVİL AKAYGÜN | 2000 | The Combined effect of multimedia-based instruction that integrates learning chemical reactions at macroscopic, symbolic and molecular levels Çoklu ortama dayalı öğretimin kimyasal tepkimeleri makro, sembolik ve mikro düzeyde öğrenmeye etkisi |
Yüksek Lisans | Yavuz Akpınar |